وی با بیان اینکه در قم ۳۵۰ هزار موتور وجود داشته و این در حالی است که این شهر دارای بیش از ۲۶۰ هزار خانوار است، گفت: به ازای هر خانوار بیش از یک موتور داریم؛ اگر موضوع‌های ایمنی را رعایت کنند این تعداد موتورسیکلت اشکالی ندارد و می‌تواند تبدیل به فرصت شود، اما متأسفانه قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در تصادف اخیر، سوارشدن پنج نفر سوار بر یک موتورسیکلت آن‌هم بدون هیچ تجهیزات ایمنی متأسفانه منجر به فوت سرنشینان شده و در این مسیر که تصادف صورت گرفته، هیچ‌گونه ناایمنی وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۵۰ درصد تصادف‌های جرحی و فوتی در قم یک پای آن موتور است، گفت: متأسفانه حجم بالایی از تخت‌های بیمارستانی قم مربوط به راکبین و سرنشینان موتورسیکلت است که نیاز بوده یک برنامه‌ریزی یکپارچه صورت گرفته و تمام امکانات را بسیج کنیم و برای این معضل و کاهش خسارت‌های جانی و فوتی‌ها چاره‌اندیشی کرد.

ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: شهرداری قم برای نخستین بار در کشور با همکاری پلیس راهور به‌جای توقیف موتورسیکلت‌ها به خاطر نداشتن کلاه ایمنی، آنان را داخل یک اتوبوس که در آن یکی از پرسنل راهور نسبت به آموزش نکات آموزشی و همچنین پخش فیلم واقعی تصادفات بوده اقدام کرده و پس از خرید کلاه ایمنی، موتور را به او تحویل می‌دهد و این موضوع نیز مورد تجلیل رئیس پلیس راهور ناجا قرار گرفته است.